Něco tu nefunguje,
Napište to sem.

Pálava

4.-5.7.2004

Na prodloužený víkend jsme se se Zdeňkou rozhodli, že pojedeme na výlet. Počasí nebylo nejlepší, takže jsme zvolili jižní moravu. V sobotu ráno jsem dal na motorku kufry, sbalil se, poobědvali jsme a hurá na cestu. Temný mrak, který rámoval jinak sympatickou letní oblohu, se nám moc nezdál, ale s úmyslem ujet mu jsme vyrazili. Sotva 10 km uplynulo, než nás chytily první kapky a do dvaceti minut jsme byli skrz naskrz mokří. Co naplat, vrátili jsme se domů, u vrátek samozřejmě přestalo pršet a vysvitlo slunko. Dali jsme si sušit věci a ši se vyspat na pokus č. II :-)

V neděli už obloha vypadala lépe, vyrazili jsme tedy znovu. Tentokrát se nám dařilo lépe, pršet nemělo z čeho a rychlostí 90 km/h jsme se sunuli k Brnu. V Lipůvce jsme si dali oběd v motorestu (svíčková+guláš+cola+káva=200 Kč), prokličkovali Brnem a po 4-proudové rychlostní silnici (ó, jak romantické...) mířili k Břeclavi. Co čert nechtěl, namísto silnice č. 52 jsem odbočil na č. 53 a vesele mířil na Znojmo. Včas jsem si toho všimnul a chybu napravil za cenu 40 km zajížďky... Inu - stane se. Kolem čtvrté jsme dorazili na Nové Mlýny a jali se hledat příhodný nocleh, ideálně v chatce. Už silnice napěchované turisty, cyklisty a jinou havětí nás měly varovat, že kempy budou praskat ve švech. První pokus byl přímo na Nových Mlýnech, kemp s názvem Pálava. Tam se nám ale vůbec nelíbilo. Druhý pokus byl přes silnici po příšerné cestě na Unicamp. Ten byl sice fajn, ale bohužel beznadějně plný, co se chatek týče. Otočili jsme se, zpátky po tankodromu a hurá pryč. Pár kilometrů od Lednice jsme našli kemp Apollo. Po chvíli čekání se nám uvolnila chatka za kulantních 500/noc. Cena sice hrozná, ale co se dalo dělat. Naházeli jsme si věci do kempu, něco pojedli a nalehko se vydali do zámeckého parku. Nejprve jsme zamířili k Janově hradu. Trochu jsme si ho prohlédli, nechali se pokousat od komárů a vrátili se do Lednice. Motorku jsme nechali na náměstí, prošli si kousek z areálu a kolem půl desáté se vydali zpět. Na náměstí za bukem ale číhala policejní hlídka, natěšená na dva ubohé motorkáře, kteří nezaplatili parkovací poplatek. Proč taky, když bylo pozdě, náměstí bylo prázdné a navíc motorka nezabírá žádné místo. Volným tempem jsme kolem nich prošli s jasným úmyslem dále si prohlížet Lednický areál, počkali jsme za rohem, až odjeli nasazovat botičky na vhodnější vozidla (na naše ruchadlo přeci jen nepasuje...) a vrátili se zpátky do kempu. Na adresu tohoto ubytovacího zařízení: zcela přeplněné, rozmáčené, záchody smradlavé a bez toaletního papíru, večer na výběr mezi vodou ledovou a studenou. Děkuji, nikdy víc.

Ráno rychlá snídaně a odjezd z Apolla. Nejprve jsme navštívili zřiceninu Sirotčí hrádek, ze které je nádherný rozhled po širokém dalekém okolí. Dále pak bez záznamuhodných zážitků pěkným krajem, míjíce strhané cyklisty, jsme pokračovali přes Znojmo až na Vranovskou přehradu. Tam opět zástupy lidí, takže tradá pryč. Na vhodné louce jsme si dali pauzu na oběd z vlastních zásob. Protože jsme chtěli dojet do večera domů, zamířili jsme na Jihlavu. Po cestě se k nám přidal temný mrak ze západu a dali jsme si závod, kdo bude v Moravských Budějovicích pod střechou pumpy dřív. Byl jsem tam dřív, ale po cestě se motorka začala ve vysokých rychlostech nebezpečně vlnit. Na pumpě jsme počkali, až mrak přešel (ani z něj nezapršelo) a jeli dál na Jihlavu. Před Havlíčkovým Brodem už bylo z vlnění motorky zřejmé, že mám zadní kolo téměř prázdné. Pumpa v nedohlednu, dešťový mrak v zádech, nezbylo než zatnout zuby, přidat plyn a doufat, že nás někde nevysypu... K pumpě jsme dorazili tak tak, v pneumatice zbývalo půl atmosféry. Ještě jednou jsem ji dofoukal v Pardubicích a už jsme byli doma.

Najeli jsme necelých 600 km se spotřebou 4,8 l/100 km. Celkem nás to vyšlo na 1800, inu ta chatka se musela někde podepsat... Pálava je moc pěkná a určitě se tam podíváme znovu, až poleví nápor turistického hmyzu.

Po demontáži zadní pneu jsem objevil prodřenou duši o rezatá místa ráfku. Stačilo zabrousit, zalepit a je vymalováno. Navíc jsem při zkoušce rezervní duše objevil, že tato (fungl nová) se mi v podsedlovce stačila zničit :-(