Něco tu nefunguje,
Napište to sem.

Střední Čechy

15. - 17.6. 2004

Výprava: Honza (Honda Transalp), (Jawa 350)

Úvodem

Impulzem pro výlet bylo na mé straně úspěšné dokončení semestru, u Honzy potom dovolená na zotavenou. Slovo dalo slovo, krátce jsme se domluvili na 3-denním výletě a bylo to.

Úterý

Navzdory plánům na pokoření Vídeňského provozu či Alpských průsmyků jsme tyto smetli ze stolu, sešli se ráno u mě a společně vyrazili propálit trochu benzínu. Prvním cílem byla Sečská přehrada. Obloha sice oblačná, ale bez vyhlídky na déšť, silnice okořeněné provozem všedního dne, motorky si příjemně vrněly. Na přehradě jsme poseděli, zkusili vodu (nečekaně teplá na polovinu června) a jeli dál přes Chotěboř a Havlíčkův Brod podél Sázavy. Ve Vilémově jsme poobědvali v restauraci U Čerta (výborné jídlo za lidové ceny) a další zastávka byla na Želivce, kde jsme po krátké poradě s místními v obci Hulice nalezli i nepříliš známou zajímavost: na nádrži jsou dva rozestavěné, ale nikdy nedokončené mosty z doby II. světové války. Postavili je Němci, ale pak prohráli válku, údolí zatopila nová nádrž a mosty tak vyčnívají jen svým horním okrajem. Nicméně je tam vstup zakázán, takže to doma nezkoušejte.

Z Želivky jsme namířili jihozápadně přes Vlašim a Votici, kolem sedmé hodiny jsme s krátkou zastávkou na Žďákovském mostu dojeli na Orlík, našli kemp Velký Vír, ubytovali se a postavili stan. V kempu byla dívčí škola na výletě, tak jsme aspoň měli na co koukat :-) Poseděli jsme v hospodě a po pár pivech šli spát.

Ujeto: 259 km

Trasa: HK-Pardubice-Chrudim-Seč-Chotěboř-Havlíčkův Brod-Světlá n.S.-Ledeč n.S.-Zruč n.S.-Hulice-Vlašim-Votice-Sedlec-Milevsko-Orlík n.Vlt.

Středa

Noc byla deštivá a větrná, na stanu ani na motocyklech se to naštěstí nijak neprojevilo. Vyzkoušeli jsme umývárnu (teplá voda za 10 Kč), záchody (bez toaletního papíru!), posnídali v hospodě a sbalili stan, který v rozpadající se oblačnosti stačil solidně uschnout. Kemp jsme opustili cestami rozdílného charakteru - někdo po silnici (já), někdo zase přímou cestou bez ohledu na výškové rozdíly terénu na kempovém trávníku (Honza) :-). U brány jsme se úspěšně sešli a po silnicích, které ani v mapě nebyly, jsme dojeli na Orlickou přehradu. Z ní pak do Příbrami na pumpu, kde jsme doplnili nádrže (spotřeba 4,0 Jawa, 4,6 Honda) a s krátkou přestávkou na oběd jsme se přesunuli na Hořovické letiště. Na pojezdové dráze jsme udělali pár fotek a zamířili ke Koněpruským jeskyním. Přijeli jsme v 15:58 a pochopitelně měli do 4, takže jsme jeli dál -  Beroun, Křivoklát a skončili jsme v kempu Višňová, asi 5 km od Křivoklátu. Bylo poměrně brzo, tak jsme postavili stan, posilnili se v hospodě a nalehko se jeli podívat na Lánský zámek. Zpátky jsme to vzali přes Rakovník, do kempu jsme se vrátili v 9 večer a rovnou šli do hospody. Kolem půlnoci jsme se přesunuli do stanu a spali jak zabití.

Ujeto: 197 km

Trasa: Orlík n.Vlt.-Solenice-Příbram-Jince-Hořovice-Beroun-Křivoklát-Višňová-Křivoklát-Lány-Nové Strašecí-Rakovník-Křivoklát-Višňová

Čtvrtek

Ráno jsme nelenili, posnídali dobrou sekanou a vrátili se zpátky na Koněpruské jeskyně. Tentokrát nám prohlídka neunikla, absolvovali jsme ji společně se třídou pubescentů na výletu za doprovodu flegmatického průvodce. Exkurze zajímavá, ale jsou i hezčí jeskyně. Po návratu k motocyklům, které stály hned vedle hlídače parkoviště, jsme se nalehko oblékli (bylo vedro) a zamířili do Berouna. Tam jsme si dali poslední oběd, nasedli na motocykly a po úžasné silnici to vzali do Karlštejna. Škoda, že jsem v druhé půli dojel auto, které se v ostrých a úzkých zatáčkách předjet nedalo, rovinky tam nikde nejsou, tak jsem se zase zklidnil :-(. U Karlštejna jsmeudělali pár fotek, navštívili lom Amerika a pak už přes Jesenici domů. Po silnici č. 2 jsme drželi konstantních 90-100 km/h a před sedmou hodinou jsme byli doma.

Ujeto: 230 km

Višňová-Zdice-Koněprusy-Beroun-Karlštejn-Dobřichovice-Jesenice-Říčany-Kostelec n.Č.L.-Kutná Hora-Přelouč-Pardubice-HK

Závěrem

Celkem jsme natočili okolo 700 kilometrů, se vším všudy vyšel výlet na 1300 Kč (jedli jsme a pili, co se do nás vešlo). Počasí vyšlo, jen první noc byla deštivá, ale hlavně že nepršelo přes den. Sláva nazdar výletu.